50 χρόνια εμπειρίας στην ευθυγράμμιση!!!

Λίγα λόγια για την ιστορία μας στον τομέα της ευθυγράμμισης:

Τo 1972 o Αναστάσιος Βαρδακώστας σε νεαρή ηλικία είχε την πρώτη του επαγγελματική επαφή με τα αυτοκίνητα και την ευθυγράμμιση ως εργαζόμενος σε συνεργείο στη Χαλκίδα. Το συνεργείο αυτό ήταν το πρώτο στην πόλη μας που έφερε μηχάνημα ευθυγράμμισης, Ο Αναστάσιος έχοντας χρόνια στο συνεργείο απέκτησε μηχανικές και τεχνικές γνώσεις στην ευθυγράμμιση αυτοκινήτων,οι γνώσεις αυτές σε συνδυασμό και με σπουδές ως μηχανικός αυτοκινήτων τον βοήθησαν  στην μετέπειτα πορεία και επαγγελματική του εξέλιξη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μπορεί να επιλύει δύσκολα προβλήματα που σχετίζονται με τη γεωμετρία των οχημάτων.

Για να πραγματοποιηθεί μια σωστή και ακριβής ευθυγράμμιση, δεν απαιτείται μόνο ο εξοπλισμός του μηχανήματος, απαιτούνται και τεχνικές γνώσεις, τις οποίες διαθέτουμε μέσα από την εμπειρία ετών και τις σπουδές μας πάνω στον τομέα της μηχανολογίας.Η εμπειρία μαζί με σπουδές και τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα είναι το σύνολο που διαθέτουμε ώστε να επιτυγχάνουμε το ιδανικό αποτέλεσμα στην ευθυγράμμιση του οχήματος σας.

Ενημερωθείτε παρακάτω για την ευθυγράμμιση διότι είναι καθοριστική και στην ασφάλεια μας:

Τι είναι η ευθυγράμμιση;

Μιλώντας για ευθυγράμμιση αυτοκινήτου εννοούμε τον έλεγχο αλλά και τη ρύθμιση στο σύστημα διεύθυνσης του οχήματος. Με αυτή τη διαδικασία εξασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρχει καμία απόκλιση στην πορεία του αυτοκινήτου.

Οι ενδεδειγμένες γωνίες  των τροχών δεν έχουν να κάνουν μόνο με την άνεση. Έχουν σημαντικό μερίδιο στην ασφάλεια και στην τσέπη μας.                          

Οι τροχοί που δεν είναι ευθυγραμμισμένοι σωστά επηρεάζουν το κράτημα και μειώνουν τη διάρκεια ζωής των ελαστικών.
Η διάγνωση είναι εύκολη διότι το αυτοκίνητο τραβά αριστερά ή δεξιά, στο φρενάρισμα αλλάζει την ευθεία πορεία του, ενώ στρίβει διαφορετικά στις δεξιές και στις αριστερές στροφές. Ο δείκτης λανθασμένης ευθυγράμμισης είναι τα λάστιχα που φθείρονται ανομοιόμορφα και η θερμότητα που αναπτύσσεται κατά την κύλιση και δεν διαχέεται ομοιόμορφα στην επιφάνειά τους. Η ευθυγράμμιση αναλύεται στη γωνία σύγκλισης και στη γωνία κάμπερ.

Σύγκλιση
Αν οι τροχοί συγκλίνουν πολύ προς το κέντρο του αυτοκινήτου στο εμπρός μέρος, αυξάνεται η κατανάλωση και μειώνεται το έργο που παράγει το μοτέρ. Αντίθετα αν αποκλίνουν στο εμπρός μέρος, η τροχιά του αυτοκινήτου επηρεάζεται από τις ανωμαλίες του δρόμου και η οδήγηση γίνεται κουραστική.

Και στις δύο περιπτώσεις οι τροχοί διαγράφουν μια τροχιά διαφορετικήαπό την ιδανική, φορτίζοντας υπερβολικά του άξονες, φθείροντας τα λάστιχα. Το ιδανικό είναι μια μικρή σύγκλιση προς τα εμπρός που εξασφαλίζει σταθερότητα.

Κάμπερ
Η γωνία κάμπερ προσδιορίζει πόσο κάθετοι είναι οι τροχοί με το επίπεδο του δρόμου. Με αρνητική γωνία κάμπερ το λάστιχο πατά  περισσότερο με το εσωτερικό του πέλματος του, με αποτέλεσμα να υπερθερμαίνεται και να φθείρεται υπερβολικά. Με θετική γωνία κάμπερ τα λάστιχα πατούν περισσότερο με το εξωτερικό του πέλματος τους, μειώνοντας την πρόσφυση και καταπονώντας την ανάρτηση.

Ιδανικά, η γωνία κάμπερ είναι ελαφρώς αρνητική και καθορίζεται από τον κατασκευαστή και το είδος του αυτοκινήτου, για βέλτιστο κράτημα,αίσθηση και επαναφορά του τιμονιού.

Γωνία κάστερ

Η κάστερ είναι η γωνία που σχηματίζει ο άξονας της ανάρτησης από την κάθετη της προς το εμπρόσθιο ή προς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Θετική κάστερ έχουμε όταν η νοητή κάθετη γραμμή είναι πιο μπροστά από την ανάρτηση και αρνητική κάστερ αν είναι πιο πίσω. Τυπικά, θετική κάστερ θα κάνει το όχημα πιο σταθερό στις υψηλές ταχύτητες, και θα αυξήσει την κλίση των ελαστικών στις στροφές. Αυτό μπορεί επίσης να δώσει μια πιο βαριά αίσθηση στο τιμόνι. Τα περισσότερα οχήματα έχουν αυτό που ονομάζεται cross-caster. Αυτά τα οχήματα έχουν ελαφρώς διαφορετικές κάστερ και κάμπερ, τα οποία τείνουν να παρασύρουν ελαφρώς προς τα δεξιά, τον τροχό. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό ασφαλείας έτσι ώστε οι νέοι οδηγοί που χάνουν τον έλεγχο της διεύθυνσης να παρασύρουν το όχημα προς την πλευρά του πεζοδρομίου, αντί στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.

Κάθε πότε πρέπει να ελέγχουμε την ευθυγράμμιση του οχήματος μας;

Θεωρητικά ο έλεγχος και η ευθυγράμμιση των τροχών χρειάζεται να γίνεται κάθε 10.000 km ή μια φορά το χρόνο. Επειδή όμως στην Ελλάδα, οι λακκούβες και οι έντονες ανωμαλίες καραδοκούν, ο έλεγχος κάθε έξι μήνες δεν θα ήταν υπερβολή. Ειδικά σήμερα που ακόμα και τα μικρά αυτοκίνητα είναι σαν «παπουτσωμένοι γάτοι» με φαρδιά καιχαμηλά λάστιχα που είναι ευπαθέστερα. Εξάλλου κατά τη διάρκεια του ελέγχου θα αποκαλυφθούν και τυχόν άλλες φθορές (ψαλίδια, ακρόμπαρα κ.λπ.).