Πόση σημασία δίνεις στα ελαστικά σου;
Μπορεί να αποτελούν “ακόμα” ένα εξάρτημα της μοτοσικλέτας, αλλά η δουλειά τους είναι πολύ σημαντική όσον αφορά την ασφάλεια μας.
Ένα γλίστρημα του μπροστινού τροχού σε ανοιχτή στροφή ή ενδεχόμενη απώλεια πρόσφυσης του πίσω ελαστικού σε απότομο άνοιγμα του γκαζιού, μπορεί να οφείλεται σε λάθος χειρισμό ή στο χάλια οδόστρωμα. Όμως πρέπει να σκεφτείς και τα ελαστικά σου.
Η πρόταση των κατασκευαστών ελαστικών αλλά και όσων τα εμπορεύονται είναι ότι πρέπει να τα αλλάζουμε κάθε 2 χρόνια. Το σημαντικότερο είναι να ελέγχουμε εμείς οι ίδιοι, την φθορά των ελαστικών μας. Με ένα παχύμετρο μπορούμε να μετρήσουμε το ύψος του ελαστικού σε διάφορα σημεία. Θα πρέπει πάντα να είναι τουλάχιστον 1.6 χιλιοστά σε όλη τη διάμετρό του. Υπάρχει πάντα η περίπτωση να μην κάνουμε πολλά χιλιόμετρα αν δεν κυκλοφορούμε συχνά τη μοτοσικλέτα μας. Ακόμα και έτσι, η ακινησία και η έκθεση στον ήλιο “στεγνώνουν” το ελαστικό και μειώνουν την απόδοσή του.
Στο μυαλό πρέπει να έχουμε πάντα ότι τα ελαστικά δεν είναι διακοσμητικά. Δουλειά τους είναι να μεταφέρουν τη δύναμη του κινητήρα στο δρόμο όταν επιταχύνουμε, να εφαρμόζουν τη δύναμη των φρένων σε αυτόν, να μπορούμε να σταματάμε με ασφάλεια και να στρίβουμε. Φυσικά διώχνουν και το νερό από τον δρόμο στο σημείο όπου πατάνε, για να μπορούμε να οδηγήσουμε στη βροχή.
Πάνω στο σώμα του κάθε ελαστικού θα βρούμε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για όσα μας αφορούν. Καλό είναι να ξέρουμε τι σημαίνουν για να είμαστε σίγουροι ότι χρησιμοποιούμε το σωστό. Το πιο σημαντικό, φυσικά, είναι οι διαστάσεις. Επιλέγουμε σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή της μοτοσυκλέτας. Επίσης, κάθε ελαστικό αναγράφει το έτος κατασκευής. Μας θυμίζει, έτσι, πόσο παλιά είναι και αν έχει έρθει η ώρα που χρήζουν αλλαγής. Τέλος, υπάρχει ο δείκτης ταχύτητας που δείχνει πια είναι η μέγιστη ταχύτητα, που επιτρέπεται να αναπτύξουμε με το συγκεκριμένο ελαστικό. Πρέπει να διασφαλίζουμε πάντα ότι ο τύπος του ελαστικού θα πρέπει να αντιστοιχεί στη χρήση που κάνουμε.
Ωστόσο υπάρχει και μια μερίδα αναβατών που δεν αλλάζει ελαστικά τόσο συχνά εξαιτίας του κόστους που έχουν και η αιτιολόγηση τους έρχεται πίσω από τη φράση: Πηγαίνω πιο σιγά και πιο προσεκτικά, κάτι που φυσικά δεν ευσταθεί ως σοβαρή δικαιολογία. Aλλη μια ΅”δημοφιλής” λύση είναι η αντικατάσταση με μεταχειρισμένα και διαφορετικού τύπου και χρήσης, από αυτά που προτείνει ο κατασκευαστής, ελαστικά. Στο βωμό του κόστους επηρεάζεται ο χειρισμός της μοτοσικλέτας με αμφίβολα και επικίνδυνα αποτελέσματα.
Ούτε είμαστε και ούτε χρειάζεται να είμαστε ειδικοί στα ελαστικά. Αφού κάνουμε πρώτα μια σωστή έρευνα αγοράς, έπειτα πρέπει να απευθυνθούμε σε κάποιον εξειδικευμένο έμπορο για να μας καθοδηγήσει και να μας βοηθήσει να επιλέξουμε το σωστό για εμάς ελαστικό. Τα ελαστικά είναι η ασπίδα μας στην καθημερινή μάχη με τους ελληνικούς δρόμους.
Εσείς τι λέτε; Πόση βαρύτητα δίνετε στα ελαστικά σας; Αποτελούν για εσάς πρώτη προτεραιότητα και πόσο συχνά τα αλλάζετε;