Πόσο σημαντικό είναι το dot;;

Αναρτήθηκε από: admin Κατηγορία: αυτοκίνητο Σχόλια: 0

Πόσο σημαντικό είναι το dot;;

Εδώ θα σας δώσουμε κάποιες βασικές πληροφορίες έτσι ώστε να υπάρχει η σωστή γνώση πάνω στο θέμα και να πάψει η ανασφάλεια για ,,μπαγιάτικα’’ ελαστικά.Για να υπάρξει η κατανόηση επί του θέματος θα πρέπει να γνωρίζουμε την τεχνική και χημική δομή των ελαστικών.Ποιά υλικά που το συνθέτουν παθαίνουν αλλοίωση και από ποιους παράγοντες; Μία σύντομη και κατανοητή περιγραφή μπορεί να φέρει τον αναγνώστη στη γνώση.

Το ελαστικό αποτελείται από τον σκελετό του ο οποίος είναι ένας συνδυασμός συρμάτινου και συνθετικού πλέγματος για καλή σταθερότητα. Αυτός επικαλύπτεται από το μείγμα του ελαστικού το οποίο αποτελείται από φυσικό και συνθετικό καουτσούκ και άλλα 11 συστατικά όπως κάρβουνο, πυρίτιο, λάδι, κερί, τσίγκος και άλλα τα οποία συντελούν στην συνοχή της μάζας, στην υφή, στην αντιολισθητική και την αντιγηραντική ικανότητα του ελαστικού. Το ελαστικό λοιπόν έχει έναν μόνον εχθρό, τον ήλιο και συγκεκριμένα την ακτινοβολία UV. Αυτό είναι το μόνο που κάνει στα ελαστικά να επιταχύνεται η γήρανση τους, εάν είναι εκτεθημένα στον ήλιο. Δεν υπάρχει όμως τίποτα άλλο το όποιο να αλλοιώνει την σύσταση και αποτελεσματικό-τητα του ελαστικού, ούτε βροχή, ούτε κρύο, ούτε η ζέστη, ούτε ο χρόνος παρά μόνον το φώς του ήλιου. Φυσικά μην φανταστεί κανείς πως εάν ένα ελαστικό βρίσκεται εκτεθειμένο στον ήλιο θα χαλάσει!! Απλά εάν σε ιδανικές συνθήκες αλλοιωθεί σε 10 χρόνια, με συχνή έκθεση στον ήλιο θα αλλοιωθεί στα 5.Σήμερα όλες οι εταιρείες χονδρικού εμπορείου έχουν σκοτεινές αποθήκες έτσι ώστε τα ελαστικά να έχουν απόλυτη προστασία από τον ήλιο. Ακόμα και τα καταστήματα ελαστικών φροντίζουν να αποθηκεύουν τα ελαστικά σε σκοτεινά υπόγεια ή πατάρια.

Πριν τοποθετήσουμε ένα ελαστικό στο αυτοκίνητο σας, αυτό είναι ξεφούσκωτο, χωρίς φορτίο και είναι εκτεθειμένο στις σχετικά μικρότερες διακυμάνσεις θερμοκρασίας της αποθήκης-έτσι δεν φθείρεται.                                                                                                        Η ημερομηνία που παίζει ρόλο είναι αυτή της  τοποθέτησης των ελαστικών στο όχημα. Κατά τη διάρκεια της χρήσης του, το ελαστικό υπόκειται σε υψηλές πιέσεις, στις επιπτώσεις του οδοστρώματος και σε άλλες συνθήκες που δεν υπάρχουν κατά την φύλαξή του σε αποθήκη. Ως εκ τούτου, ένα ελαστικό αρχίζει να γερνάει σημαντικά από την στιγμή που θα τοποθετηθεί.

Έρευνα1: Στη Νότια Κορέα, η Κορεατική υπηρεσία προστασίας καταναλωτή πραγματοποίησε μια δοκιμή ασφάλειας συγκρίνοντας ελαστικά πρόσφατης παραγωγής με αχρησιμοποίητα ελαστικά ηλικίας 3 ετών. Ακολουθώντας τη μέθοδο δοκιμής ΚSM6750(Δοκιμή σε υψηλή ταχύτητα: αυξητική δοκιμή ταχύτητας), δοκίμασαν αντίστοιχα σετ ελαστικών από τρεις κατασκευαστές. Δεν ανακάλυψαν διαφορά μεταξύ ελαστικών με διαφορετική ημερομηνία παραγωγής.

Έρευνα2: Η ADAC (η Γερμανική οργάνωση των αυτοκινητιστών), έκανε σύγκριση σε πρόσφατα κατασκευασμένα ελαστικά με ελαστικά που είχαν κατασκευαστεί πριν 3 χρόνια, αλλά δεν είχαν χρησιμοποιηθεί. Ανακάλυψαν όμοια αντίσταση στην κύλιση μεταξύ των ελαστικών, ασχέτως  της διαφορετικής ημερομηνίας παραγωγής.

Όμως, πολλοί οδηγοί εσφαλμένα θεωρούν ότι το DOT είναι σημαντικό. Ποιες είναι οι επιπτώσεις από αυτό;

Αυτή η παρερμηνεία μπορεί να γίνει επικίνδυνη. Οι καταναλωτές, εσφαλμένα, θα επικεντρωθούν στο DOT αντί στη σωστή συντήρηση των ελαστικών τους από τη στιγμή που έχουν τοποθετηθεί. Οι καταναλωτές, μπορεί να επιλέξουν εμπόρους με βάση το πόσο καινούργια ελαστικά διαθέτουν αντί να βασιστούν στην σωστή ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν. Αυτό μπορεί να θέσει την ασφάλεια του καταναλωτή σε κίνδυνο.

Μετά την τοποθέτηση, το ελαστικό απαιτεί πολύ ειδική φροντίδα κατά τη διάρκεια της ενεργού ζωής του-φροντίδα που δεν ήταν αναγκαία κατά την διάρκεια της αποθήκευσης του, όπως:

  • ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΙΕΣΗΣ
  • ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΗ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ
  • ΕΞΕΤΑΣΗ ΓΙΑ ΖΗΜΙΕΣ
  • ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΒΑΘΟΥΣ ΠΕΛΜΑΤΟΣ
  • ΜΗ ΧΡΗΣΗ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ ΧΗΜΙΚΕΣ ΟΥΣΙΕΣ

Οι καταναλωτές πρέπει να προγραμματίζουν τακτικούς ελέγχους των ελαστικών τους στο κατάστημα του προμηθευτή τους

Ένα ακόμα θέμα που πρέπει να μας απασχολήσει είναι το γεγονός του ότι το ελαστικό για να έρθει στην τελική του κατάσταση η οποία θα το φέρει απολύτως κατάλληλο για χρήση πρέπει να περάσουν 6-12 μήνες από την ημερομηνία παραγωγής του διότι η πρώιμη χρήση συντελεί σε μία 30% συντομότερη φθορά του για την περίοδο αυτή των 6 μηνών. Δεν είναι σπάνιο τα ελαστικά με πολλή πρόσφατη ημερομηνία κατασκευής να παρουσιάζουν προβλήματα κατά την χρήση τους, και αυτό γιατί τα στοιχεία του ελαστικού δεν έχουν δέσει ματαξύ τους.